marka logo tasarım
Logo nedir? Lafız fehvaı olarak asıl hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin alelumum logoları kolü simgeleme paha. Fakat çabucak bir küme kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, mümkün olduğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yarar olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıgün lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket yürekin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu haber çok önemlidir.